Wil je een corporate video of animatie film laten maken? Wij helpen je graag. We maken corporate video’s, animatiefilms, motion graphics, commercials, vlogs en andere visuele content, afgestemd op een specifiek publiek. Dat kunnen klanten zijn, prospects, maar ook medewerkers. Ons doel is ze vanaf de eerste seconde te boeien. Of beter nog: voor die eerste seconde. Zij moeten willen kijken en blijven kijken. Dat bereiken we met onze drie-staps-methode: Story > Channel > Video & Visual Stories
Story
Een corporate video of animatie film laten maken begint met storytelling. Met onze achtergrond in communicatie en televisie helpen we je om tot een eigen, onderscheidend verhaal te komen. Over je product, dienst, merk of organisatie. Dat vertalen we naar een scenario, waar je publiek op aanhaakt. Jouw verhaal is vaak de reden waarom klanten en ook medewerkers voor je kiezen.
Channel
Stap twee in het maken van een corporate video of animatie film is onderzoeken we welke channels jouw publiek gebruikt, zoals you tube, vimeo of facebook. Daar maken we contact met ze en houden rekening met de instellingen van dat channel. Bijvoorbeeld: Facebook speelt video’s automatisch en zonder geluid af als de video 25% in beeld is. YouTube beloont video’s met een grote ‘watch time’: hoe langer je video in totaal wordt bekeken, hoe hoger je video wordt geplaatst in de zoekresultaten. Wil je een video voor medewerkers op je eigen intranet zetten, dan houden we rekening met de instellingen van dat medium. De keuze van het channel bepaalt mede hoe je het verhaal visualiseert.
Video + Visual Stories
Stap drie is het maken van jouw corporate video of animatie film. Daarbij is ons uitgangspunt: mensen denken in beelden. Ons brein neemt visuele informatie 60.000 keer sneller op dan tekst. 90% van wat onze hersenen verwerken, is beeldmateriaal. Daarom vertalen we het scenario van jouw corporate video of animatie film eerst naar een storyboard. Je ziet hoe jouw verhaal tot ‘leven’ komt met video, illustraties, motion graphics of in 3d. Het wordt een visual story, afgestemd op je publiek en het channel waarop je gaat broadcasten