Patricia Sonius
Director of Research at NMO (Nationaal Media Onderzoek)
We hebben twee films met je gemaakt; over het NMO Kijkonderzoek en over het NMO Online bereiksonderzoek.
Vooraf vond ik spannender dan tijdens de opname. Je stelt iemand echt gerust. Volgens mij ben je een soort van kameleon die met alle soorten persoonlijkheden kan werken.
Je kunt goed improviseren op locatie. Je komt binnen en hebt meteen ideeën.
En Je bouwt niet een hele set, maar werkt met real life settings, dat maakt het verhaal veel geloofwaardiger.
Als we het onderzoek presenteren aan mediabureaus, publishers of adverteerder, laten we als eerste de video zien. Zo voorkom je dat je meteen vragen krijgt die pas over 10 slides aan de orde komen. Dat is heel prettig.
We kregen een grappige reactie van een van de publishers. Hij zei na de video: nu weten we het toch. Kan ik weer gaan?
Ik denk dat jouw manier van werken heel geschikt is om innovaties in beeld te brengen. Innovaties in de breedste zin van het woord, want je maakt complexe materie inzichtelijk. Daar zit je kracht.