Promotiefilm laten maken

externe corporate video's steeds belangrijker voor marketing

Wil je een promotiefilm laten maken? Wij helpen je graag! We maken promotiefilms afgestemd op een specifiek publiek. Dat kunnen klanten zijn, prospects, bezoekers van een event of beurs, maar ook medewerkers. Ze moeten willen kijken en blijven kijken. Dat bereiken we met onze drie-staps-methode: Story > Channel > Corporate Video

1. Story

Een promotiefilm laten maken begint met storytelling. Wij helpen je om tot een eigen, onderscheidend verhaal te komen. Over je product, dienst, merk of organisatie. Dat is het verhaal waar je publiek op aanhaakt, het is vaak de reden waarom klanten voor je kiezen. Dat verhaal vertalen we naar een scenario, waar jouw publiek door wordt getriggerd. Story is bij ons de basis voor het maken van iedere promotiefilm.

Showreel

Retailers, uitgevers, farmaceuten, financiële instellingen, ICT bedrijven, maar ook zorginstellingen en goede doelen hebben door ons een promotiefilm laten maken. In deze showreel worden een aantal promotiefilms uitgelicht.

Showreel promotiefilms

2. Channel

Stap twee in het maken van een promotiefilm is onderzoeken welke ‘channels’ jouw publiek gebruikt, zoals you tube, vimeo of facebook. Daar maken we contact met ze en houden rekening met de instellingen van dat channel. Bijvoorbeeld: Facebook speelt promotiefilms automatisch en zonder geluid af als de video 25% in beeld is. Wil je een interne promotiefilm laten maken voor medewerkers en zet je die op intranet, dan houden we rekening met de instellingen van dat medium. De keuze van het channel bepaalt mede hoe je het verhaal visualiseert.

Corporate video voor Facebook

ABB Bouwgroep heeft door ons een promotiefilm laten maken voor hun project Nieuw Koningsduin in Castricum. De promotiefilm ging live op hun facebook pagina en werd binnen een uur 2000 keer bekeken.

Voorbeeld van een promotiefilm

3. Corporate

Stap drie is het maken van een promotiefilm. Daarbij is ons uitgangspunt: mensen denken in beelden. Ons brein neemt visuele informatie 60.000 keer sneller op dan tekst. 90% van wat onze hersenen verwerken, is beeldmateriaal. Daarom vertalen we het scenario van jouw promotiefilm eerst naar een storyboard. Je ziet hoe jouw verhaal tot ‘leven’ komt met illustraties, motion graphics of in 3d. Het wordt een visual story, afgestemd op je publiek en het channel waarop je gaat broadcasten

Hollywood in je mail