diensten

over ons

Over ons

Van complexe materie naar een helder verhaal  

‘Ik denk dat jouw manier van werken heel geschikt is om innovaties in beeld te brengen. Innovaties in de breedste zin van het woord, want je maakt ingewikkelde processen inzichtelijk. Daar zit je kracht,’ schreef een opdrachtgever in een referentie.

Een ander schreef: ‘Jij kunt van complexe materie een helder verhaal maken en dat zo in beeld brengen dat mensen willen kijken.’ Dat laatste, daar gaat het om, mensen moeten naar jouw video willen kijken en blijven kijken.

Drie cruciale vragen

Om dat te bereiken beginnen we iedere productie met een interview met jou als opdrachtgever.

Ik geef hier alvast de vragen:

Voor wie maak je de video? Waarom zouden die mensen ernaar gaan kijken? Wat moeten ze na afloop doen?

Die vragen blijken vaak lastig te beantwoorden.

Toch is dat cruciaal, want als jij niet weet waarom mensen naar je video gaan kijken, dan is de kans klein dat jouw gewenste publiek het gaat doen. En dan gaat je video nooit renderen. Dan is het zonde van je investering. Of erger nog: de video slaat de plank volledig mis. Het doet afbreuk aan wat je zorgvuldig hebt opgebouwd. Het jaagt mensen weg van je website of social media channels.

Hollywood Rules

Om dit soort missers te voorkomen werk ik voor iedere opdracht met de  Hollywood Rules. Die heb ik in de afgelopen 35 jaar zelf ontwikkeld. Eerst als student communicatiewetenschap, toen als scenarioschrijver voor televisie, daarna als filmmaker voor commerciële en non-profit organisaties. De Hollywood Rules blijken een succesformule voor video’s, animaties en online event.

Weet je waarom?

Met de Hollywood Rules verrassen, betrekken en entertainen we jouw publiek. Of dat nu burgers, consumenten, klanten, leveranciers of medewerkers zijn. We nemen ze mee in jouw verhaal. We zorgen voor emotie, voor binding, we versterken de relatie met jouw merk, product of organisatie. Mensen komen in actie vanuit emotie, zowel bij een complex als een eenvoudig verhaal.

Aanbevelingen

Niek Schipper

Trading Director A.S. Watson Benelux

Meer dan 1000 leveranciers keken 1,5 uur naar het Online Supplier Event van Kruidvat en Trekpleister. Dat was een verdubbeling van het aantal gasten bij het live event een jaar eerder.

Voor veel bedrijven is het uitdagend om echt connected te blijven met stakeholders en business partners. Henk Jan is echt de allerbeste partners om inhoud & vorm te geven aan uw virtuele event; creatief, accuraat en flexibel. Highly recommended!

Willem de Boer

oprichter Reactivated

Reactie op de video’s zijn heel goed. Mensen zeggen: ik had over je gehoord, maar door de video’s besloot ik contact op te nemen

Juliette Kops

Relatiemanager fondsen Leids Universitair Medisch Centrum

Jouw kracht is om iets wat heel ingewikkeld is begrijpelijk te maken. Je weet de wetenschappelijke onderzoekers zo te triggeren dat ze het eenvoudig en helder uitleggen aan potentieel geïnteresseerde donateurs

Marian de Groes

marketing, communication & PR manager Navico Groep

Binnen een paar weken verraste Henk Jan ons met een conceptprogramma voor tien sessies van 1,5 uur gedurende vijf dagen (!), compleet met script, leaders, bumpers en template voor de presentaties

onze klanten

Logo A.S. Watson Group
Logo ABB Bouwgroep
Logo Antoni van Leeuwenhoek
Logo bol.com
Logo CGI
Logo CROW
Logo Fatboy
Logo HEMA
Logo Humanitas
Logo INCOSE
Logo Isah
Logo Janssen: Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson
Logo Johnson & Johnson
Logo Kruidvat
Logo Kwintes
Logo Libelle
Logo LUMC
Logo Marie Claire
Logo Mastervolt
Logo Navico Groep
Logo Parnassia Groep
Logo PwC
Logo Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Logo Roots Magazine
Logo Trekpleister
Logo Vercoma
Logo Wolters Kluwer
Logo ZIN Magazine

Tweede succesformule

Een tweede succesformule is mijn team. Het zijn professionals op het gebied van script, regie, edit, sound, vormgeving en productie. Ze begrijpen dat onze video’s, animaties en online events tot doel hebben om relaties te versterken. Mede dankzij dit team kiezen sommige opdrachtgevers al 25 jaar voor ons.

Karin Schut

media-onderzoeker & mediastrateeg

story rules workshop

Maxim van Veen

cameraman & editor

Mark van Beest

vormgever / motion graphic designer

vormgeving / motion graphic design

Henk Jan van Harten

scriptschrijver / regisseur / producent

Hollywood in je mail