🎬 Tijdens mijn studie Communicatiewetenschap raakte ik in de ban van Hollywood. Ik stortte me op vakken als filmanalyse, scenarioschrijven en zelfs acteren — ja, je kon op de universiteit dramalessen volgen!
Na mijn studie droomde ik ervan om voor televisie te schrijven. Vol enthousiasme stuurde ik scenario’s naar omroepen, regisseurs en producenten. De reacties? Afwijzing na afwijzing.
Op een dag was ik zó teleurgesteld dat ik in tranen naar een omroep belde. De assistent van de assistent vertelde dat ze zoveel inzendingen kregen dat ze er chagrijnig van werden.
Toen dacht ik: hoe zorg ik dat mijn werk eruit springt?
📦🎈 Ik schreef een aantal humoristische sketches, bond ze aan een tros helium ballonnen en verstuurde ze in een grote doos naar een tv-producent.
Dezelfde avond belde hij. Bij het openen zweefden de ballonnen omhoog, precies op ooghoogte hingen mijn sketches — met daarop: “Laat je weten hoe hoog dit scoort?”
Hij vond het zo verrassend dat ik werd uitgenodigd. De sketches zijn nooit uitgezonden, maar ik mocht wél meeschrijven aan tv-comedy’s. Yes!
Misschien heb jij ook zo’n verhaal:
Hoe je binnenkwam bij je droomklant. Hoe je een carrièresprong maakte. Hoe lef werd beloond.
En eerlijk? Je doet waarschijnlijk te weinig met dat verhaal.
Je vertelt het niet vaak genoeg. Je gebruikt het niet in je communicatie. Terwijl het juist jouw kracht laat zien.
🎥 Zonde.
Want jouw verhaal verkoopt jou — zonder dat je aan het verkopen bent. En het script ligt er al bijna….
✨ Hollywood Rules
In 2009 startte ik Broadcast Your Business – Video & Visual Stories.
Samen met mijn team gebruik ik bij elke opdracht de Hollywood Rules: regels die ik ontwikkelde als communicatiewetenschapper, scenarioschrijver en regisseur. Niet bedacht in brainstorms, maar gesmeed in de praktijk van film, tv en bedrijfscommunicatie.
De Hollywood Rules zorgen ervoor dat mensen blijven kijken, mee gaan leven en in actie komen. Je boodschap komt tot leven. Je bouwt emotionele betrokkenheid op en versterkt de band met jouw merk.
Hollywood Rule no 1: Zorg voor een doos met heliumballonnen. VAL OP! Daardoor kreeg ik een kans bij televisie. Niet omdat mijn scenario’s beter waren dan die van anderen. Maar omdat ik opviel — én een glimlach op het gezicht bracht.
🎥 Dat is precies wat sterke videocontent ook moet doen:
- Opvallen in een overvolle markt
- Emotie oproepen
- Actie in gang zetten
Klaar om jouw verhaal een vleugje Hollywood te geven? 🎬
Plan een kennismaking — ik laat je persoonlijk zien wat de Hollywood Rules voor jouw organisatie en merk kunnen betekenen.
👉Bel vrijblijvend 06 53561357
Of mail me: henkjan@broadcastyourbusiness.nl
Aanbevelingen
Niek Schipper
Trading Director A.S. Watson Benelux
Meer dan 1000 leveranciers keken 1,5 uur naar het Online Supplier Event van Kruidvat en Trekpleister. Dat was een verdubbeling van het aantal gasten bij het live event een jaar eerder.
Voor veel bedrijven is het uitdagend om echt connected te blijven met stakeholders en business partners. Henk Jan is echt de allerbeste partners om inhoud & vorm te geven aan uw virtuele event; creatief, accuraat en flexibel. Highly recommended!


Willem de Boer
oprichter Reactivated
Reactie op de video’s zijn heel goed. Mensen zeggen: ik had over je gehoord, maar door de video’s besloot ik contact op te nemen
Juliette Kops
Relatiemanager fondsen Leids Universitair Medisch Centrum
Jouw kracht is om iets wat heel ingewikkeld is begrijpelijk te maken. Je weet de wetenschappelijke onderzoekers zo te triggeren dat ze het eenvoudig en helder uitleggen aan potentieel geïnteresseerde donateurs


Marian de Groes
marketing, communication & PR manager Navico Groep
Binnen een paar weken verraste Henk Jan ons met een conceptprogramma voor tien sessies van 1,5 uur gedurende vijf dagen (!), compleet met script, leaders, bumpers en template voor de presentaties
onze klanten




























Mijn Hollywood team
Het zijn professionals op het gebied van script, regie, edit, sound, vormgeving en productie. Ze begrijpen dat onze video’s, animaties en online events tot doel hebben om relaties te versterken. Mede dankzij dit team kiezen sommige opdrachtgevers al 25 jaar voor ons.
Karin Schut
media-onderzoeker & mediastrateeg

Maxim van Veen
cameraman & editor

Mark van Beest
vormgever / motion graphic designer

Henk Jan van Harten
scriptschrijver / regisseur / producent

Hollywood in je mail
