diensten

over ons

Video’s waar publiek door in actie komt

Promotievideo voor de ABB Bouwgroep

1 minuut

In Hollywood krijgen scenarioschrijvers 1 minuut de tijd om een idee te ’pitchen’ bij een studiobaas. Een beroemde pitch is die voor de film ‘Alien’ uit 1986. Die pitch bestond uit 3 woorden: ‘Jaws in Space’. Jaws was een kaskraker geweest. Dus de studiobazen zaten meteen op het puntje van hun stoel. Was dit een nieuwe blockbuster?

boeien vanaf de eerste seconde…

Kun jij je video met 3 woorden verkopen? Of nog beter: kun jij je publiek vanaf de eerste seconde boeien, want online is de concurrentie moordend. Op You tube wordt er iedere minuut 500 uur aan video’s geüpload. En dan heb je nog Facebook, Instagram en TikTok. Ik zie online als een uitdijend video-universum. Als je niet meteen opvalt, is je publiek weg. En ben je ‘Lost in Space’.

…tot en met de ‘call to action’

Stel: je boeit je publiek vanaf de eerste seconde. Dan is de volgende vraag: blijven ze kijken tot en met de laatste seconde? Of in ieder geval tot en met de ‘call to action’, want dat is de reden waarom je de video maakt. Je hebt niks aan kijkers die voor het einde afhaken. Toch gebeurt dit vaak, Reden: bij veel corporate video’s wordt een essentiële fout gemaakt. Het is wereldwijd zelfs de meest voorkomende fout bij corporate video’s.

Wil je weten hoe je de meeste gemaakte fout bij corporate video’s kunt voorkomen, klik dan door naar de video waarin ik het uitleg.

Video volgens Hollywood Rules boeit vanaf de eerste seconde

Aanbevelingen

Giuseppe Marzio

Strategic Storytelling for Health & Life Sciences

Henk Jan created and produced for me many multi media materials including corporate films, animations, event impressions and video messages. Every project he handled was executed timely and efficiently, and the end results were always outstanding.

Juliette Kops

Relatiemanager fondsen Leids Universitair Medisch Centrum

Jouw kracht is om iets wat heel ingewikkeld is begrijpelijk te maken. Je weet de wetenschappelijke onderzoekers zo te triggeren dat ze het eenvoudig en helder uitleggen aan potentieel geïnteresseerde donateurs.

Willem de Boer

Oprichter Reactivated

In het begin vond ik het best spannend zo’n camera op je gezicht, maar je begeleidt het heel relaxed. Reactie op de video’s zijn heel goed. Mensen zeggen: ik had over je gehoord, maar door de video’s besloot ik contact op te nemen.

Bel 088 2840000 en ik denk mee over jouw video

Hollywood in je mail