diensten

over ons

Video’s waar publiek door in actie komt

Promotievideo voor de ABB Bouwgroep

van complexe materie naar een helder verhaal

‘Jij kunt van complexe materie een helder verhaal maken en dat zo in beeld brengen dat mensen willen kijken,’ schreef een opdrachtgever in een referentie. Meer opdrachtgevers hebben een soortgelijke aanbeveling gegeven en daar ben ik blij om, want ik ben op mijn best als het van moeilijk naar helder moet; een innovatie, een onderzoek, een medische ontwikkeling of een complex communicatievraagstuk.

Co-productie met opdrachtgever

Nog een citaat uit een referentie: ‘Je hebt me goed meegenomen door het proces; wat gaan we op welk moment doen, wat zijn de kosten, wanneer leveren we wat op.’ Soms vergissen opdrachtgever zich in de veelzijdigheid van een videoproductie. Of anders gezegd: hoe fascinerend het is om samen de stappen te doorlopen. Dat begint met een interview waarin ik uitvraag en doorvraag, dat is de basis van het script. Na akkoord daarop plannen we de opname, maken we animaties in jouw huisstijl, nemen we (eventueel) een voice over op. De video’s met de beste resultaten zijn altijd een co-productie met mijn opdrachtgever.

Video’s waar publiek door in actie komt

Jouw doelgroep moet je video niet alleen bekijken, maar daarna ook in actie komen. Daar gaat het om. Daarom werk ik voor iedere opdracht met de Hollywood Rules. Die heb ik in de afgelopen 35 jaar zelf ontwikkeld. Eerst als student communicatiewetenschap, toen als scenarioschrijver voor televisie, daarna als filmmaker voor commerciële en non-profit organisaties. De Hollywood Rules blijken keer op keer een succesformule voor video’s.

Weet je waarom?

Met de Hollywood Rules verrassen, betrekken en entertainen we jouw publiek. Of dat nu burgers, consumenten, klanten, leveranciers of medewerkers zijn. We nemen ze mee in jouw verhaal. We zorgen voor emotie, voor binding, we versterken de relatie met jouw merk, product of organisatie. Mensen komen in actie vanuit emotie, zowel bij complexe als eenvoudige verhalen.

‘Wat zeg je? Wil je meteen werk zien?’ Klik dan hier voor onze promo

Aanbevelingen

Patricia Sonius

director of research at NMO (Nationaal Media Onderzoek)

Ik denk dat jouw manier van werken heel geschikt is om innovaties in beeld te brengen. Innovaties in de breedste zin van het woord, want je maakt complexe materie inzichtelijk. Daar zit je kracht.

Juliette Kops

Relatiemanager fondsen Leids Universitair Medisch Centrum

Jouw kracht is om iets wat heel ingewikkeld is begrijpelijk te maken. Je weet de wetenschappelijke onderzoekers zo te triggeren dat ze het eenvoudig en helder uitleggen aan potentieel geïnteresseerde donateurs.

Willem de Boer

Oprichter Reactivated

In het begin vond ik het best spannend zo’n camera op je gezicht, maar je begeleidt het heel relaxed. Reactie op de video’s zijn heel goed. Klanten zeggen: ik had over je gehoord, maar door de video’s besloot ik contact op te nemen.

Hollywood in je mail