🎬 Maak van je call-to-action een cliffhanger
Herken je dat? Urenlang naar een serie kijken omdat elke aflevering eindigt met een ijzersterke cliffhanger. Je moet en zal weten hoe het verdergaat, ook al is het diep in de nacht.
Verplaats je nu naar je werkomgeving. Je bekijkt een corporate video. Hoe vaak heb je de drang gevoeld om direct nog een video van dat bedrijf te zien? Of sterker nog, om meteen de telefoon te pakken en contact op te nemen? Waarschijnlijk zelden.
Makers van corporate video’s houden vaak te weinig rekening met kijkers van nu. Ze verrassen niet en vertellen geen meeslepend verhaal, waardoor je als kijker geen connectie voelt met de mensen in beeld. Het gevolg? De call-to-action aan het einde van de video laat je volledig koud. En je zult geen contact opnemen met een bedrijf dat je niet weet te boeien.

Hoe voorkom je dit soort video uitglijders?
Een video die snel wordt weggescrolld is niet alleen pijnlijk voor de makers, het is ook een verspilling van je marketingbudget. Om dit soort missers te voorkomen, werken wij met onze Hollywood Rules: een set ‘rules’ gebaseerd op 35 jaar ervaring in film, tv en succesvolle bedrijfscommunicatie. Made in Holland.
Onze belangrijkste ‘rule’ voor effectieve corporate video’s is:
🎥 Hollywood Rule: maakt van je call-to-action een cliffhanger
Neem je publiek serieus. Ze zijn gewend aan hoogwaardige content. Verras ze vanaf de eerste seconde, zorg voor een spannend verhaal, ook visueel, en laat ze meeleven met de mensen in beeld. Werk toe naar een call-to-action die niet voelt als een verkooppraatje, maar als het logische vervolg waar de kijker zelf naar verlangt. Zorg ervoor dat ze na het zien van de video het gevoel hebben dat ze contact met je moeten opnemen.
🎯 Wil je ontdekken hoe jouw publiek in actie komt door jouw video?
👉 Bel vrijblijvend 06 53561357
Of mail me: henkjan@broadcastyourbusiness.nl
Eerst meer zien? Bekijk hier onze showreel video’s
Aanbevelingen
Patricia Sonius
director of research at NMO (Nationaal Media Onderzoek)
Ik denk dat jouw manier van werken heel geschikt is om innovaties in beeld te brengen. Innovaties in de breedste zin van het woord, want je maakt complexe materie inzichtelijk. Daar zit je kracht.


Juliette Kops
Relatiemanager fondsen Leids Universitair Medisch Centrum
Jouw kracht is om iets wat heel ingewikkeld is begrijpelijk te maken. Je weet de wetenschappelijke onderzoekers zo te triggeren dat ze het eenvoudig en helder uitleggen aan potentieel geïnteresseerde donateurs.
Willem de Boer
Oprichter Reactivated
In het begin vond ik het best spannend zo’n camera op je gezicht, maar je begeleidt het heel relaxed. Reactie op de video’s zijn heel goed. Klanten zeggen: ik had over je gehoord, maar door de video’s besloot ik contact op te nemen.

Hollywood in je mail
