diensten

over ons

Waarom houdt bijna iedereen van animatiefilms?

bekijk de showreel en lees wat 1 telefoontje je kan opleveren

getekende animatie film, explanimation

Alle generaties groeien op met animatiefilms. Mijn moeder van 90 vertelde ooit wat voor indruk ‘Bambi’ op haar als kind heeft gemaakt. Mijn kinderen waren in hun jeugd dol Pixar films. ‘Toy Story’, ‘Nemo’ en mijn persoonlijke favoriet ‘The Incredibles’.

Animatiefilms spreken alle denkbare doelgroepen aan. Ook jouw klanten en medewerkers zullen gevoelig zijn voor een getekende animatie, een 3D animatie of een motion graphic design. Sterker nog: animatie en communicatie kunnen een sprookjeshuwelijk zijn.

Bekijk onze animatiefilms showreel

Bel 088 284000 als je meer wilt weten over dat sprookjeshuwelijk

Henk Jan van Harten

7 redenen waarom animatiefilms werken

We hebben voor uiteenlopende branches animatiefilms mogen maken; retailers, uitgevers, farmaceuten, maakbedrijven, zorginstellingen, ziekenhuizen, e.a.. Op basis van gesprekken en ervaring met mijn opdrachtgevers heb ik 7 redenen opgeschreven waarom zij een animatiefilm lieten maken.

Animatiefilms…

  • spreken tot de verbeelding
  • zijn laagdrempelig en aantrekkelijk voor uiteenlopende doelgroepen,
  • kunnen complexe informatie eenvoudig overbrengen (explanimation),
  • hebben geen echte mensen in beeld, wat soms een voorwaarde is (bijv. in de zorg),
  • kunnen gevoelige onderwerpen op een speelse manier presenteren,
  • hebben geen last van stuntelende sprekers in beeld. Of erger nog: een vlotte spreker die vervolgens naar de concurrentie vertrekt.
  • zijn in alle fases van de creatie transparant: script, storyboard, voice over, illustraties / motion graphics, soundtrack.

Animatiefilms versus volwassen communicatiewetten

Vergis je niet in het speelse karakter van een animatiefilm. Het moet voldoen aan de volwassen communicatiewetten. Onze eerste vraag aan iedere opdrachtgever is: wat heeft je doelgroep eraan? Waarom moeten ze jouw product kopen? Waarom moeten ze jouw dienst afnemen? What’s in it for them.

Pas als dat helder is, maken we een script en een storyboard. Stap voor stap werken we aan de animatiefilm waar jouw doelgroep naar wil kijken. En door in actie komt. Als dat niet gebeurt, is je investering weggegooid geld. En heb je ook nog tijd en energie verloren. Dat wil je niet.

Wat kan 1 telefoontje opleveren?

Denk je nu na over animatiefilm? Bel me dan vrijblijvend. Ik zal aandachtig luisteren en je adviseren op basis van mijn ervaring. Wellicht gaan we meteen samen brainstormen of je vraag verder uitdiepen. Ik kan je ook vertellen wat de globale kosten zijn voor het maken van een animatiefilm. Kortom, zo’n gratis telefoontje levert best wat op.

bel 088 284000 en ik denk mee over jouw animatiefilm.

Ontvang gratis tips