diensten

over ons

Waarom animaties mensen in het hart raken

getekende animatie film, explanimation
Explainer animatie voor Kwintes (ondersteunt mensen met psychiatrische of psychosociale problemen)

🎬 Van het hart naar het hoofd

Mijn moeder van in de 90 was als kind onder de indruk van ‘Bambi’. Mijn zoontje heeft jong ‘Toy Story’ gezien en jaren met een Woody hoed rondgelopen. Mijn favoriet? Alle Pixar films met als superfavoriet: ‘The Incredibles’.

Animaties hebben generaties lang harten veroverd. Daarom zetten veel organisaties ze in voor hun communicatie. Vaak succesvol, maar soms zitten er ook naast. Een veelgemaakte fout is het kiezen voor animatie “omdat het leuk moet zijn”. Vooral het gebruik van humor voor gevoelige onderwerpen is riskant. Een misplaatste grap kan averechts werken en afbreuk doen aan je boodschap.

Om impact te garanderen, werken we met Hollywood Rules. Regels gebaseerd op 35 jaar ervaring in film, tv en succesvolle bedrijfscommunicatie. Een belangrijke ‘rule’ voor animaties is:

🎥 Hollywood Rule: ‘Know your crowd’

Onderzoek vooraf welke tone of voice en welke stijl bij jouw doelgroep past. Is dat de charme van een tekenanimatie, de strakke look van een motion graphic of een innovatieve AI-animatie. Je publiek door en door kennen is de basis voor een effectieve animatie.

Onze ervaring in diverse branches – van zorg tot retail – laat zien dat deze aanpak werkt. Of het nu gaat om het versimpelen van complexe informatie of het overbrengen van een gevoelige boodschap, het afstemmen van de animatie op de doelgroep is de sleutel tot succes.

Henk Jan van Harten: ‘7 redenen waarom animaties mensen in het hart raken’

We vinden het zo leuk dat we een aparte animatie showreel hebben.

👋 Sparren over jouw animatie?

👉Bel vrijblijvend 06 53561357

Of mail me: henkjan@broadcastyourbusiness.nl

Hollywood in je mail