Het jaar van de online events
2020 was het jaar van de online events. Live evenementen waren niet meer niet toegestaan en de evenementenbranche was in paniek. Alles en iedereen stortte zich op online en de markt werd overspoeld met wiebelige webinars, inclusief echo op het geluid en haperende internetverbindingen. En dat soms urenlang. Het publiek was vaak allang afgehaakt.
Neem je kijkers serieus
In 2023 komen ze nog steeds langs, de webinars die voor weinig in elkaar zijn geflanst. Vaak zijn de kosten de reden om het in eigen hand te houden, maar het is een gevalletje ‘goedkoop = duurkoop’. Want amateurisme doet afbreuk aan je professionaliteit. Je zegt eigenlijk: ik neem mijn kijkers niet serieus. En dat is een kostbare uitspraak als die kijkers klanten of prospects zijn. Dan loopt het in de papieren, om nog maar te zwijgen over de deuken in je imago.
Online events met hoge kijkcijfers
Gelukkig heb ik opdrachtgevers die net als ik geloven in: ‘doe het goed of doe het niet’. Dus: geen wiebelige webinars, maar Online Events volgens de Hollywood Rules. Die heb ik in de afgelopen 35 jaar zelf ontwikkeld. Eerst als student communicatiewetenschap, toen als scenarioschrijver voor televisie, daarna als filmmaker voor organisaties.
De Hollywood Rules blijken keer op keer een formule voor Online Events met hoge kijkcijfers.
Aanbevelingen
Niek Schipper
Trading Director A.S. Watson Benelux
Meer dan 1000 leveranciers keken 1,5 uur naar het Online Supplier Event van Kruidvat en Trekpleister. Dat was een verdubbeling van het aantal gasten bij het live event een jaar eerder.
Voor veel bedrijven is het uitdagend om echt connected te blijven met stakeholders en business partners. Henk Jan is echt de allerbeste partners om inhoud & vorm te geven aan uw virtuele event; creatief, accuraat en flexibel. Highly recommended!
Marian de Groes
Marketing, Communications & PR Mastervolt
Binnen een paar weken verraste Henk Jan ons met een conceptprogramma voor tien sessies van 1,5 uur gedurende vijf dagen (!), compleet met script, leaders, bumpers en template voor de presentaties. De professionele begeleiding gaf ons als amateurs het vertrouwen om er een echt Mastervolt spektakel van te maken, compleet met openingsfilm en leuke quiz als pauzemoment.
Frans Kok
Directeur Nationaal Luister Onderzoek (NLO)
We hebben bij de lancering van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) gekozen voor de samenwerking met Henk Jan en broadcastyourbusiness. Het is bijzonder prettig om met hem samen te werken: creatief, snel, professioneel, flexibel, slim, alert, proactief.
Wil je ook Online Events met hoge kijkcijfers? Bel vrijblijvend 06 53561357
Eerst kijken? Klik hier voor onze Online Events showreel
honderden ‘live’ evenementen
bureauvanharten – communicatie & evenementen- creëerde en produceerde sinds 1994 honderden ‘live’ evenementen in opdracht van retailers, drogisterijen, uitgevers, farmaceuten, maakbedrijven, designmerken, software ontwikkelaars, zorginstellingen, ziekenhuizen, opleidingsinstituten, e.a.
Eind 2019 is bureauvanharten onderdeel geworden van broadcastyourbusiness.