Picture this: een jonge vrouw zwierend op de fiets door de stad, met de iconische melodie van Toots Thielemans op de achtergrond. Onze opdrachtgever Wolters Kluwer wilde een video met een begin dat deed denken aan de Nederlandse filmklassieker Turks Fruit. En dan niet in Amsterdam, maar in Leiden.
Het doel? De Collegebundel promoten onder rechtenstudenten aan het begin van het studiejaar. 📚 De locatie? De rechtenfaculteit. 🏛️
Voor de hoofdrol castten we Britt, een actrice die zo de collegebanken in kon als eerstejaars rechtenstudent. En toevallig net zo jong en blond als Monique van de Ven in Turks Fruit.
Het verhaal was herkenbaar en eenvoudig: tentamenstress! Britt begint (te) laat met leren voor haar tentamen en wordt ook nog gestoord door een nogal aanwezige voice-over. En er zijn twee medestudenten die zonder de Collegebundel geen kans maken. Of Britt ze kan helpen.
Onze inbreng? Van script tot productie. We vertaalden de inhoud van de Collegebundel naar een verhaal dat studenten prikkelt en motiveert. 🎥
Een Gouden Kalf gaan we er niet voor krijgen, maar het resultaat voor Wolters Kluwer telt: de video wordt enthousiast ontvangen en bekeken door rechtenstudenten.
Wil jij ook content die jouw doelgroep in beweging zet? Laten we samen kijken hoe we jouw boodschap tot leven brengen – met of zonder Turks Fruit-knipoog.
Stuur een mail naar henkjan@broadcastyourbusiness.nl en ontdek wat we voor jouw communicatie kunnen doen. 📧
Britt, veel succes met je tentamens! 💪