diensten

over ons

#2 Max Verstappen in de actiefilm over…

Op 22 oktober overleed Dieter Mateschitz, alias Mr Red Bull.

Het is wachten op de Hollywood verfilming van zijn leven. Max Verstappen komt daar dan zeker in voorbij gescheurd.

Die film begint in 1982 in Thailand. Dietrich Mateschitz krijgt een drankje met de exotische Krating Daeng. ‘Het werkt goed tegen de jetlag,’ zo wordt deze marketeer voor een tandpastamerk verteld. ‘Daarom is het populair bij vrachtwagenchauffeurs en handarbeiders.’ Duizenden westerlingen met een jetlag hebben dit drankje al gekregen, maar Mateschitz ziet meteen de marktpotentie in zijn thuisland Oostenrijk. 

Volgende scene: Krating Daeng wordt in 1987 als Red Bull gelanceerd met de slogan ‘It gives you wings’. Mateschitz verkoopt geen drankje, maar een levensstijl: als je werkt of studeert, ga je beter presteren. Als je sport, zoek je grenzen op. Als je ontspant of lol hebt, beleef je dat intenser.

Het wordt een actiefilm, want in 1991 komt de doorbraak met het evenement Red Bull Flugtag – it gives you wings. Een soort ‘Ter land, ter zee en in de lucht’ met zelfgebouwde vliegtuigen die zo ver mogelijk over water proberen te vliegen. Het is een instant hit, online en op nieuwszenders.

Hoogtepunt is de Red Bull Stratos Space Jump in 2012, een sprong van 39 kilometer hoogte van Felix Baumgartner.

En onze Max schrijft op 9 oktober 2022 Red Bull geschiedenis door voor de tweede keer wereldkampioen Formule I te worden. 13 dagen voor de dood van Mr Red Bull.

The End. 

Kunnen ze over jouw organisatie ook een actiefilm maken?

Dan bedoel ik geen speelfilm met daarin een space jump, maar een corporate video over wat je doet.

Als je ‘ja’ kunt zeggen op de volgende drie vragen, heb ik positief nieuws.      

  • Doe je wat je zegt?
  • Maak je waar wat je belooft?
  • Zullen je klanten dat bevestigen? 

Drie keer Ja?

Dan zeg ik: ‘camera, ready action!’    

Weet je waarom?

  • Acties vertellen meer dan woorden.
  • Door actie komen mensen in actie.
  • Door actie raken ze bij jou betrokken. 

Dieter Mateschitz wist dit als geen ander.

Max Verstappen bewijst het Grand Prix na Grand Prix.  

Daarom deze actie. 

Stuur me een mail en we gaan brainstormen over jouw actievideo. Mijn rechtstreekse mailadres is: henkjan@broadcastyoutbusiness.nl

Hollywood in je mail