diensten

over ons

the story of you

in 1 dag naar een beter verhaal over jou

the story of you

Wie ben je als ondernemer, ZZP’er, investeerder, medewerker, collega, manager of CEO? Wat is jouw onderscheidende vermogen, jouw professionele kracht, wat is jouw verhaal dat iedereen moet kennen? The story of you!

Wellicht vind je het ingewikkeld om deze vragen over jezelf te beantwoorden. Je zit immers de hele dag in ‘the story of you’. En je kunt jezelf niet eruit lichten, op de divan leggen en dan doorvragen. Om je te helpen hebben Henk Jan van Harten & René Hogeboom een 1-daagse training ontwikkeld met als titel: the story of you.

1 daagse training

‘De training komt voort uit de workshop Story Rules die ik al een aantal jaren geef,’ vertelt Henk Jan van Harten, trainer en eigenaar van broadcastyourbusiness – video & visual stories-. ‘In de training ga je samen met andere deelnemers aan de slag. Die interactie werkt goed, deelnemers scherpen elkaars verhaal aan. Aan de hand van oefeningen kom je tot de kern van the story of you. De kern die duidelijk maakt waarom klanten voor je kiezen, waarom collega’s met je willen samenwerken, waarom jij leiding geeft.’

Story & visualisatie

Van Harten geeft de training samen met illustrator René Hogeboom met wie hij al jarenlang samenwerkt en o.a. getekende animaties maakt. ‘René is behalve illustrator ook trainer en begeleider op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. En dat is een waardevolle toevoeging. Door aan de slag te gaan met story en beeld krijgen de deelnemers inzicht in waar ze professioneel voor staan.’ 

Hogeboom licht toe: ‘Het beeld helpt je om je verhaal te vertellen. En het helpt je publiek om jouw verhaal te onthouden. Ons brein neemt visuele informatie 60.000 (!) keer sneller op dan tekst. 90% van de informatie die onze hersenen verwerken, is visueel. Mensen willen niet alleen horen, maar ook zien waar je voor staat.’

Publiek laten meeleven

Het is een doe-training. Je werkt eerst aan een verhaal met beeld. En vervolgens ga je dat verhaal ter plekke oefenen. ‘Dat klinkt spannend, maar is vooral leuk en leerzaam,’ vertelt Van Harten. ‘Je krijgt van ons tips om je verhaal te verbeteren, wervend te maken en aan te scherpen. Doel is dat je publiek meeleeft en snel begrijpt wat jou onderscheidt. Waarom werken met jou voor hen waardevol is.‘

Resultaat 1 daagse training

Aan het eind van de dag ben je tot de kern gekomen van wat jou onderscheidt, jouw professionele kracht. Je hebt inzicht gekregen in wat je in je werk waard bent. En je hebt daar letterlijk beeld bij. Daarnaast heb je al geoefend om ‘the story of you’ te vertellen. Je kunt je collega’s en klanten meenemen in wat jij voor ze kunt betekenen.

2 daagse training.

Hogeboom en Van Harten hebben ook een tweedaagse variant ontwikkeld. Dag 1 gaat over waar je nu staat. Dag 2 staat in het teken van de toekomst. Waar wil je naar toe en wat is er nodig om daar te komen? 

the story of you in the future

Op dag 2 zoomen we in op het doel dat je professioneel voor ogen hebt. Met gerichte oefeningen kom je tot een helder toekomstbeeld. The story of you in the future. In verhaal en beeld, want samen met jou maken we een schets van jouw toekomstbeeld.

the journey of you

Vervolgens gaan we in op de uitdagingen en de keuzes die je moet maken om dat doel te bereiken. The journey of you

Resultaat 2 daagse training

Na afloop weet je waar je nu staat, waar je naar toe wilt en wat er nodig is om daar te komen. Je kunt als ondernemer, ZZP’er, investeerder, medewerker, collega, manager of CEO aan je reis beginnen. Safe journey. 

In company

De 1 en 2 daagse training kan ook in company worden gegeven. Medewerkers van verschillende afdelingen gaan dan aan de slag met ‘the story of… (naam van de organisatie)’. ‘Door vanuit verschillende disciplines aan het verhaal te werken, ontstaan er vaak verassende inzichten,’ weten Hogeboom en Van Harten uit ervaring. ‘Het verbindt medewerkers, inspireert en verbetert de communicatie tussen afdelingen.’

Wil je meer weten?

Bel of mail met Henk Jan van Harten

M 06 53 56 13 57

E henkjan@broadcastyourbusiness.nl

Dit artikel werd gepubliceerd in maandblad ‘Meetings’, editie 1 2020