diensten

over ons

Online, ‘live’ of hybride? Vraag het aan je publiek.

Bekijk de online-event showreel en lees wat 1 telefoontje je kan opleveren

Zijn online events nu de standaard geworden, moet je terug naar ‘live’ of naar een tussenvorm, wat ze hybride noemen? Het zijn vragen die bij veel opdrachtgevers spelen. Mijn advies: vraag het aan je publiek, of het nu klanten, leveranciers of werknemers zijn. Zij zijn de afgelopen twee jaar veranderd. Thuiswerken is in sommige branches de standaard geworden. Gezondheid en veiligheid staan hoog in ieders agenda. Daarnaast kunnen overheidsmaatregelen dwingend zijn voor de vorm. Het evenementenlandschap is voorgoed veranderd. Je moet alert reageren op de actuele stand van zaken en flexibel zijn in de vorm die je aanbiedt.

Mijn verwachting is dat ‘live’ in de zakelijke wereld kleiner wordt. Meer lokaal, duurzamer, gericht op het sociale aspect. Je belangrijkste klanten wil je de hand schudden, in de ogen kijken en een borrel mee drinken. Geef ze de tijd en aandacht die ze verdienen. Maak ze special guests.

Echter, veel organisaties hebben de afgelopen jaren online een groter publiek gezocht en gevonden. Deze mensen hebben (nog) niet de status van ‘special guests’, maar ze zijn wel van waarde voor je organisatie. Mijn advies: betrek ze door middel van een online stream van het event. Kies daarbij voor kwaliteit, zodat het grotere publiek zich ook ‘special’ voelt. Onderscheid je van de standaard webinars. Geef je verhaal een TV uitstraling. Met een eigen tune, leader, bumpers, visuele presentaties, professionals voor en achter de camera. Zorg voor interactie, in de zaal en met de kijkers thuis. Maak het voor iedereen een event om te herinneren. Dan is de kans groot dat ze aan anderen vertellen wat jij hebt gepresteerd.

Sparren over je verhaal, je grotere publiek, je special guests? Bel vrijblijvend 088 2840000.

Henk Jan van Harten: ‘Vraag het aan je publiek.’

Waarvoor gaat je publiek tijd vrijmaken?

Verras, betrek en entertain je publiek. Begin daarmee in het uitnodigingtraject. Prikkel ze inhoudelijk, maar ook visueel en verleid ze zo om tijd vrij te maken in hun agenda. Betrek ze door vooraf vragen te stellen. Vraag om input, maak jouw event ook hun event. Je wilt geen kijkers, maar actieve deelnemers.

Waarom blijft je publiek kijken?

Een script is leading bij online TV. Zorg voor een heldere opbouw en voldoende afwisseling; interviews, video’s, quizzen, Q&A’s, polls, pakkende presentaties en toonaangevende experts. Iedere minuut moet boeien, inhoudelijk, maar ook visueel.

Kies altijd voor kwaliteit. Voldoende bandbreedte en een betrouwbaar platform. Doe geen concessies aan beeld, licht of geluid. Je publiek haakt af als die ondermaats zijn. Last but not least: repeteer het programma, net zolang tot het soepel en professioneel verloopt.

honderden ‘live’ evenementen

bureauvanharten – communicatie & evenementen- creëerde en produceerde sinds 1994 honderden ‘live’ evenementen in opdracht van retailers, drogisterijen, uitgevers, farmaceuten, maakbedrijven, designmerken, software ontwikkelaars, zorginstellingen, ziekenhuizen, opleidingsinstituten, e.a.

Eind 2019 is bureauvanharten onderdeel geworden van broadcastyourbusiness.

Aanbevelingen

Niek Schipper

Trading Director A.S. Watson Benelux

Voor veel bedrijven anno 2020 uitdagend om echt connected te blijven met stakeholders en business partners. Henk Jan is echt de allerbeste partners om inhoud & vorm te geven aan uw virtuele event; creatief, accuraat en flexibel. Highly recommended!

Marian de Groes & Dianne van Mun

Marketing, Communications & PR Mastervolt

Binnen een paar weken verraste Henk Jan ons met een conceptprogramma voor tien sessies van 1,5 uur gedurende vijf dagen (!), compleet met script, leaders, bumpers en template voor de presentaties. De professionele begeleiding gaf ons als amateurs het vertrouwen om er een echt Mastervolt spektakel van te maken, compleet met openingsfilm en leuke quiz als pauzemoment.

Ons online event was een succes, niet in de laatste plaats door de geweldige samenwerking, alles was tot in de puntjes geregeld! Wat ons betreft, de volgende keer weer met broadcastyourbusiness.

Frans Kok

Directeur Nationaal Luister Onderzoek (NLO)

We hebben bij de lancering van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) gekozen voor de samenwerking met Henk Jan en broadcastyourbusiness. Hij heeft voor ons een geweldige online live talkshow geproduceerd. Een programma van 1 uur waarbij NMO op een zeer professionele wijze en met veel afwisseling werd geïntroduceerd. Het is bijzonder prettig om met Henk Jan samen te werken: creatief, snel, professioneel, flexibel, slim, alert, proactief. Ik kan alleen maar positieve dingen bedenken, sorry. Kortom: een absolute aanrader als je een professionele productie verwacht.

Wat kan 1 telefoontje opleveren?

Denk je nu na over online, live of hybride? Bel me dan vrijblijvend. Wellicht gaan we meteen samen brainstormen. Ik kan je ook vertellen wat de globale kosten zijn voor verschillende opties. Kortom, zo’n gratis telefoontje levert best wat op.

Bel 088 2840000 en ik denk met je mee.

Ontvang gratis tips